divendres, 27 d’abril de 2007

El turisme.

Els socialistes, en matèria de turisme volem fer un Pla Estratègic. Un Pla, a mig i llarg termini, per guanyar competitivitat i que ha de apostar, entre d’altres, per una gestió mesurada del territori. Hem de moderar els creixements residencials, protegir els espais amb valors naturals, tenir molt d’esment del patrimoni, i velar per l’agricultura i la ramaderia que conforma una gran part del nostre paisatge. També hem de crear unes infra estructures compatibles amb el territori i que donin un bon servei, entre elles, una bona xarxa de transport públic. Posar en valor el concepte rehabilitació, és també, imprescindible per no destruir més territori i per reconvertir les zones madures o de primera generació.
També és necessari comptar amb un bon Institut del Turisme que apostí per la investigació i la innovació. Una eina que ens ajudi a prendre decisions i a planificar.En el món del turisme és produeixen molts de canvis i apareixen nous reptes que necessiten nous camins i noves receptes per millorar els serveis i els productes, per diversificar l’oferta, per obrir nous mercats, per utilitzar les noves tecnologies, per especialitzar algunes zones, per analitzar la pressió damunt el territori, per fer la millor promoció, per crear cànons de qualitat per el tot inclòs...,
Encara que és complicat hem de cercar formules per combatre l’estacionalitat: diversificant l’oferta, potenciant activitats que ens facin diferents dels altres destins, apostar pel turisme social europeu...
És necessari una bona formació de la nostre gent, amb formació continua per els treballadors i creant noves línies per poder tenir especialistes formats i qualificats per afrontar les noves demandes de l’activitat. És també imprescindible cercar les formules que millorin la qualitat a la feina i elimini els contractes precaris.
Per millorar la competitivitat es fonamental comptar amb uns bons serveis com la seguretat ciutadana, la sanitat, el transport, unes zones turístiques netes i en bon estat, equipaments culturals, esportius... tot el que dona qualitat als residents també dona competitivitat al turisme.
Per altra banda, hi ha que considerar l’oferta complementària com una oferta principal i aconseguir que sigui de primera qualitat.
És molt important també la satisfacció del client entessa des de el punt de vista de la fidelització.
En definitiva, son moltes les iniciatives i totes elles, tant les que he anomenades com les que no, s’hauran de dur a terme amb consens de les institucions i dels agents socials; tenint en compte que el turisme a les Illes Balears és un tema d’estat.

1 comentari:

Anònim ha dit...

Fa poc llegia que una companyia aerea deia que balears entrava en decadència, que es venien menys bitllets. Les nostres illes son magnifiques, però s' han anat destruint massa aviat, no podem deixar que la gallina dels ous d or es mori, i quasi la matam d' empatxades. El nostre territori s' ha de protegir, les marjades, els pagesos, no hem de perdre el paissatge que tants i tants de turistes ha duit. No hem de voler ser rics avui i pobres demà, hem de creixer però sostenibles i fugint de tots aquests polítics que se fan rics molt ràpit i que les seves dones no s´´ amagan de dur sabates de prada -les mallorquines son millors- i modelos de luxe. En definitva respetem lo nostro, si volem que els nostres fills puguin viure al manco com hem viscut, nosaltres. Si podem lis hem de deixar uns illes millors, vagi per aqui, que el cami es bo.