Aquesta legislatura tenim un compromís amb el tren. Amb projectes per crear línies noves, però també amb la millora de la xarxa existent. En aquest sentit és una bona noticia que la Conselleria ja tengui a punt el desdoblament de la via d’Inca a l’Enllaç. L’obra en qüestió eliminarà el coll de botella que suposa concentrar el trànsit ferroviari procedent de Sa Pobla i de Manacor en una sola via d’enllaç fins a Inca.
La millora augmentarà les freqüències de les circulacions de trens, la seguretat, la regularitat del servei, i permetrà resoldre les alteracions de funcionament amb major rapidesa.
dimecres, 23 d’abril del 2008
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
6 comentaris:
Si però aixó no basta. Per quan el promés tranvia de la platja de Palma? i quines millores es feran amb els centenars de milions que s'han de conveniar? arribarà el conveni?
¿Y para cuando el tranvia Santa Ponsa - Palma? Vivimos muchos en Andraitx y Calvia y la via de cintura se descongestionaria mucho con ese medio de transporte.
Heu pensat amb la part forana?
Ja està bé que el tren arribi a Manacor, però tota la part de Felanitx, Porreres, Campos, Santanyí, Algaida, etc. està esperant a que hi arribi qualque dia. La autopista, així com les mateixes entrades a Palma estan molt colapsades. Envers de fer el 2on el cinturó, primer faria un estudi de la viabilitat d'aquesta línia ferroviaria.
Crec que llevaríem molt de tràfic ... i es contaminaria menys.
Veo muy importante que el tren llegue al maximo de pueblos pues ayuda a que dejen de circular miles de automoviles y otros de ademas de gastar gasolinas contaminan. Tambien seria bueno promocionar y gestionar la compra de motos, coches y bicicletas y otros artilujios con motor electrico que ahora hay en el mercado y que funcionan bien no contamina y lo digo por experiencia propia ya que estamos en unas Islas y son pocos los kilometroa a recorrer.
Tot el que sigui millorar el transport públic sempre serà bo per a una illa com Mallorca. Endavant amb el tren fins Artà!
Benvolgut president
vull informar-lo que estic totalment en contra que s'amplii la xarxa del tren a zones tan poc denses com són la península de Llevant. Evidentment, necessitam un transport públic, però aquest ha de ser eficient al servei de les persones i que arribi al bell mig de tots els nuclis de població, no només a aquells per on passen ara les vies de tren: es port, d'illot, sa coma, cala millor, sa costa des pins, sa font de sa cala, canyamel, cala ratjada, capdepera, son macià, cala mandia.
La solució no és el tren, president. La solució a curt termini és una xarxa d'autobusos d'un tamany no molt gran i on es primim les freqüències, no la grandària. I la solució a mig termini és apostar per la innovació tecnològica aplicada a la mobilitat. Sap que costa passejar un tren gairebé buit? Hem de parlar de freqüències de minuts, 20 minuts, 30 minuts, 15 minuts, i no d'hores. No podem esperar que passi un tren de 4 o 6 vagons cada dues o quatre hores, com passen en els pobles de menys de 10.000 habitants d'altres indrets geogràfics.
Tenc molts d'arguments més, i encara n'estic recopilant més.
No m'agradaria gens que es malgastassin els doblers dirigits al transport públic en la recuperació romàntica d'un mijtà de transport obsolet per a territoris poc densos, enlloc d'invertir-se amb una bona xarxa de transports públics que apropi tots els nuclis de població de la comarca de Llevant. Una xarxa que permeti a la gent que viu als nuclis d'interior, poder anar a treballar a la costa, sense haver de perdre el temps esperant freqÜències massa espaiades.
Com que sou un Govern que creis amb el diàleg, m'agradaria venir a explicar tots aquests arguments i més, a l'equip tècnic que estudia les necessitats de mobilitat de la comarca de Llevant. Perquè esper que vos ho poenseu dues vegades abans de decidir malgastar els doblers públics en un tren obsolet i poc eficaç.
Publica un comentari a l'entrada